piątek, 20 października 2017

Wiara w ludzi

W ostatnim czasie miałam możliwość porównania ze sobą dwóch grup ludzi.

Pierwsza to - egoiści, bez kultury osobistej, zakłamani, obłudni, bezczelni, chamscy i jeszcze wiele innych cech tego gorszego gatunku zebranych w umyśle jednej osoby.

Druga to - sympatyczni, mądrzy nie tylko życiowo, z dużą dozą empatii, wyrozumiali, ciepli itp i itd.

Całe szczęście, że tych drugich w życiu codziennym jest więcej.

Miałam bardzo nieprzyjemne zdarzenie, w którym osoba z pierwszej grupy popisała się całym wachlarzem cech negatywnych. I naszła mnie taka refleksja, że ta OSOBA musi być strasznie nieszczęśliwa, samotna i w dodatku "skrzywdzona" uczuciowo. Przez moment zrobiło mi się jej żal, bo jak się okazało nie tylko ja stałam się ofiarą jej słownej agresji. Wiele osób postrzega ją jako POTWORA - bo tak właśnie się zachowuje, ale czy nie jest to swego rodzaju maska, pod którą kryje swoje wady, swój strach, swoje kompleksy i niedociągnięcia, a może zwykłą życiową głupotę?

Nie wiem, czy znacie takie powiedzenie, że ktoś ma wykształcenie wyższe, ale nie ma podstawowego. Sprawdza sie w wielu przypadkach, w tym powyższej .....

Ale nie o tych negatywnych postaciach chciałam napisać. Uwagę chce poświęcić osobom, które z zawodu służą pomocą innym. Są lekarzami, pielęgniarkami, ratownikami i opiekunami. Jak wiele w życiu trzeba się uczyć, aby być dobrym człowiekiem na co dzień, szczególnie w warunkach trudnych, gdy ma się do czynienia z ludźmi chorymi, cierpiącymi. I jak niewiele potrzeba, aby będąc osobą potrzebującą poczuć się bezpiecznie. Czasami to tylko miłe słowo, drobny gest, podanie ręki, uśmiech - mogą zdziałać cuda. 
Takie oto właśnie zaangażowanie w to co robią, spotkało mnie w kwidzyńskim szpitalu. 
Z tego miejsca chciałabym podziękować personelowi szpitala, który miał dyżur wczoraj wieczorem, za bycie pomocnym, miłym, a przede wszystkim zaangażowanym w to co robią.  I za okazanie dobrego serca. Nie lubię być pacjentem, ale jeżeli już tak ma być, to chciałabym znaleźć się w rekach dobrych ludzi.
Dziękuję.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz