czwartek, 26 listopada 2015

Rozmowa przy kawie z moją córką

Godzina 15.50 - obiad zjedzony prawie w biegu, kawa świeżo zaparzona stoi na ławie, a ja z moją córką Ewką zalegamy przed telewizorem i czekamy na kolejny odcinek „Wspaniałego stulecia”. Początek oglądamy w ciszy i skupieniu. Nagle pojawia się ulubiona postać serialu Sułtanka Hiurrem, ale już po zmianie aktorki. Ewka patrzy, patrzy i czuję jak w przez jej małą głowę przetacza się nawałnica myśli. Nagle nie wytrzymuje i pyta:
- Mamusi, a czemu Hiurrem to nie Hiurrem? – odpowiadam jej pytaniem na pytanie:
- A co masz na myśli?
- Nie widzisz, przecież ta pani to nie Hiurrem tylko ktoś inny.
- Tak, widzę. To jest Hiurrem, ale grana przez inną aktorkę, widocznie tamta aktorka nie mogła już grać.
- A czemu nie mogła?
- Nie wiem, może nie chciała, a może miała jakiś inny powód, dla którego zrezygnowała.

Już się ucieszyłam, że będę mogła się skupić na filmie, a nie na udzielaniu odpowiedzi, a tu kolejne spostrzeżenie mojej córki:
- Mamusi, skoro ty nie wiesz, to może sprawdź w internecie, tam wiedzą więcej niż ty i niż tatuś. Jak mi przeczytasz to ja też będę wiedziała więcej niż wy razem.

Nie wiem, co działo się dalej na ekranie, bo musiałam włączyć komputer i sprawdzić czemu Hiurrem to nie Hiurrem. Oczywiście doczytałam, co skłoniło aktorkę do rezygnacji z dalszej pracy na planie filmowym, ale to, czego się dowiedziałam nie było przeznaczone do wiadomości dla 6-latki. Ewce powiedziałam, że aktorka musiała zrezygnować z pracy, aby pojechać do swojej małej córeczki, którą zostawiła w innym kraju.
Na to Ewka nie wytrzymała i powiedziała „Mamusiu, to nic, że mało wiesz i musisz dużo czytać w internecie, ale jesteś ze mną, nie zostawiłaś mnie i za to cię kocham”.


Suma summarum - lepsza niedouczona matka niż żadna, odcinek serialu stracony, kawa dopita do połowy i już zimna, a wiedza zdobyta przez internet nieoceniona. Szczerość dziecka ma swoje zalety i daje dużo do myślenia. No cóż, studia i dwie podyplomówki to widocznie za mało, aby sprostać oczekiwaniom 6-latki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz